1/07/2006

اين بی‌بی‌سی و آن بی‌بی‌سی‌

من نمی‌دانم بی‌بی‌سی فارسی چه نسبتی با بی‌بی‌سی اصلی و نيز با بعضی آدم‌های محترمی كه تويش كار می‌كنند دارد. اما مطمئن ام مقام دوم را در مسابقه‌‌ی «خبررسانی در عرصه‌ی زبان فارسی و با شيوه‌ی در پيت» به دست خواهد آورد. طبيعتا مقام اول مال وبلاگ مادربزرگ من است كه هنوز افتتاح نشده است.
اين خبرش را ببينيد كه شاه‌كار است. اول خبر می‌فرمايد:
«وزير کشور ايران که در پايان جلسه هيات دولت در استان قم به سوالات خبرنگاران پاسخ می داد اعلام کرده است که "ربايندگان ‪ ۹مرزبان ايرانی در شرق کشور از گروه‌ های تحت تاثير تفکر طالبانيسم هستند". وی که شواهدی بر تاييد اين ادعای خود ارائه نکرده است در عين حال آمريکا را نيز متهم کرده که در اين ماجرا نقش دارد.»
البته در اين كه وزير محترم كشور بسی بی‌نظير است شكی نيست. اما حالا كمی هم صبر كنيد. ادامه‌ی خبر را بخوانيد. تا برسيد به اين‌جا كه می‌فرمايد «اين فيلم را گروهی مسلح که خود را جندالله (ارتش خداوند) می خواند، در اختيار تلويزيون العربيه قرار داده و مسئوليت گروگانگيری نه سرباز ايرانی را به عهده گرفته است.»
حالا يك آزمون هوش ساده. گروهی را تصور كنيد كه در مرزهای شرقی ايران فعاليت می‌كنند. اسمشان جندالله است. با جمهوری اسلامی مشكل دارند و سربازانش را گروگان می‌گيرند. با تلويزيون العربيه روابطی در حدود خر بزن و سگ برقص دارند. اين‌ها چه گروهی هستند؟
حق با شما است. جواب درست اين است «با سلام و درود به غيورمردان عرصه‌ی خبر در بی‌بی‌سی فارسی، با توجه به دو حرف اول نام اين گروه واضح و مبرهن است كه اين گروه از طرف‌داران بانو جنيفر لوپز بوده و به جهت اين كه هم از طالبان در امان باشند و هم از جمهوری اسلامی، در مرزهای شرقی ايران مستقر و زير نام جندالله مخفی شده‌اند. در اين‌جا فرصت را جهت عرض تشكر مجدد از خبرنويسان مسئول و متعهد بی‌بی‌سی فارسی غنيمت شمرده از خداوند منان برايشان توفيق روزافزون مسئلت دارم.»