4/22/2006

در جواب اين نظرخواهى من فقط هادى نيلى چيزى نوشت و والسلام. پاى مطلبش هم تقريبا نظرى نيامد. اين چند پيام دارد. يكيش كه به من مربوط است اين است كه «تو چرا اين قدر خودت را جدى مى‌گيرى؟»
يكيش هم كه به شما مربوط است – و راستش من از اول هم‌اين را حدس زده بودم و مى‌خواستم به شما هم نشان بدهم – اين است كه «اين دور و بر كسى حوصله ندارد به جنگ و احتمالاتش فكر كند.» البته نمى‌دانم اين دور و بر چه قدر شبيه كوچه‌هاى تهران يا مركزهاى تصميم‌گيرى در ايالات متحد است.
O
خدمت همه‌ى دوستانى كه وقت باارزششان را حرام مى‌كنند كه براى من نامه بنويسند و اين طرف و آن طرف – مثلا در وبلاگ ديگران – بنويسند كه فلانى چون‌اين است و چون‌آن، عرض كنم كه شما هم مخاطب آن پيام اول هستيد. كورش عليانى آن قدر هم كه شما فكر مى‌كنيد جدى و توانا نيست. وقتتان را حرام مى‌كنيد.
معمولا مى‌گويند عليانى بى‌سواد است. خوب مگر من جايى مدعى سواد شدم؟
يكى نامه نوشته كه شما يهودى‌هاى ايران چرا اين قدر بى‌حال ايد؟ خب دوستان عزيز، من اصلا يهودى نيستم.
يكى نامه نوشته كه تو يك فلسطينى استشهادى فلان‌فلان شده هستى و بقيه‌ى نامه‌اش هم فحش آب‌نكشيده كه چرا دولت پنجاه ميليون دلار به فلسطين كمك مى‌كند. خب من فلسطينى نيستم، اصلا عرب زبان نيستم، استشهادى نيستم، با كمك مالى به فلسطين موافق نيستم، روابط عمومى احمدى‌نژاد يا مجلس هم نيستم، تقريبا با بسيارى از سياست‌هاى اين حضرات هم موافق نيستم. زمان انتخابات هم كه ديديد طرف‌دارشان نبودم.
يكى در وبلاگش نوشته اين جوان است و خام است و استشهادى است. راستش دوست دارم جوان باشم، اما نزديك 35 سال از تولدم مى‌گذرد. شايد خام هم باشم. همه آدمى‌زاد ايم و ممكن است گاهى خامى كنيم. استشهادى هم كه يك بار گفتم نيستم. قبل‌تر هم گفته بودم حمله به هدف‌هاى غيرنظامى را در هر جنگى نادرست مى‌دانم و در اين مورد بحث هم نمى‌كنم.
يكى هم هست كه معتقد است من صيونيست اسلامى هستم. حواله‌اش مى‌دهم به عقل سليم. يكى ديگر هم من را وهابى مى‌بيند. او را هم به هم‌آن عقل سليم حواله مى‌دهم.
چرا بعضى باور نمى‌كنند كه تو هم ممكن است – فارغ از هر تئورى پيچيده‌ى توطئه كه آن‌ها مثل فيلم سينمايى در ذهنشان مى‌پردازند – آدمى معمولى باشى كه دوست دارى چيزهايى بدانى؟
O
راستى! ‌شايد اين روزها كار جديدى كردم. خدا را چه ديديد؟